Ridlägret ♥

Nu tänkte jag berätta lite om ridlägret :).

Vi åkte dit i måndags, vi åkte ner till grisslehamn och lastade in Zambo (pias häst). Det gick bra han var snäll. :)
Sen började färden mor Herräng wooohooo vi var fett taggade och peppade! :D
När vi kom dit så träffa vi alla och sen börja göra iordning i våra rum. Vi red första lektionen då i måndags, så Linda (ridläraren) skulle se hur man red så hon kunde sen dela in oss i grupper. 
 
 I tisdags så kom några brandmän och dom skulle ha brandövning med hästarna.
 Så då satte dom på sej sina gasmasker och gick in i stallet när alla hästar stod där. Och dom där maskerna låter ju när dom andas in och ut så vissa hästar brukar bli rädda av de. Men det gick riktigt bra hästarna var snälla och duktiga. Juste först fick alla brandmän gå en bana med varsin häst, och den där banan hade vi gjort så dom skulle öva sej för att gå med en häst först. Det gick jätte bra dom var jätte duktiga. Sen efter dom hade haft övningen och så så visa dom olika saker på brandbilen och vi fick testa deras utrustning om vi ville. :P hah xD Sen så vattna dom volten åt oss för det blir ju så torrt på volten nu när det är så varmt så det blir jätte jobbigt att rida där då. Men aah sen åkte dom hem igen brandmännen. :P

I onsdags så red vi lektioner sen på kvällen hade vi någon lek tror den heter hurri skurri. Det är typ som en tävling. 
Man är två lag elr flera. Varje lag har en häst och så ska man var och en rida fram till en stolpe och göra olika saker. Vi hade att man först skulle äta 3 mariekexs och sen vissla så fort som möjligt sen nästa sak var att man skulle stoppa ner huvudet i en hink med vatten och där låg det ett äpple som man skulle bita en tugga från och sen stoppa ner huvudet i mjöl och leta efter en sockerbit. Tyvärr så förlora mitt lag tack vara mej :P Jag vägra och stoppa ner huvudet i hinken med äpplet för jag var sist så vattnet var jätte äckligt och blä. :P 

I torsdags så hade vi hopplektion tror jag att det var och sen dom andra som inte hoppade fick rida till sligen ett ställe som är typ som en liten mina öken där de är typ bara slig och backar som man galopperar upp för jag tror de var i torsdags men är inte helt säker. Men iaf det gick väl inte sådär jätte bra när vi hoppa. Jag var rädd eftersom jag ramlade av på Idde när vi hoppa för inte så länge sen,  så de var lite läskigt så jag travabara över och det gick rätt så bra. Sen på kvällen så gjorde vi säkert något roligt.

På fredagen så red vi långritt till utsund och där bada vi och hade de mysigt. Jag red inte utan jag körde Contakt (en häst) med Mimmi vi hade de skit roligt. =P Efter långritten kommer jag faktiskt inte ihåg vad vi gjorde xD

På lördagen så träna vi på vår avslutning, vi skulle först ha kadrilj de som ett dressyrpass som många gör tillsammans sen skulle vi ha idealtidshoppning. Och det är att en hoppar en bana med en häst så ska alla andra komma så nära den tiden som möjligt. Jag vågade galoppera och hoppa på träningen så jag gjorde de på avslutningen också. =)

På söndagen så var de avslutningen då och då var vi alla jätte peppade och några var nerrvösa. =P
Allt gick jätte bra iaf för mej . :D Kom ihåg hela kadriljen (jag var först i mitt led så det var viktigt att jag kom ihåg de)
Sen på hoppningen gick de också bra jag kom tvåa så de var kulkul :) 
Alla sa hejdå till varann och åkte hem :'( Sorgligt att säga hejdå var de verkligen nu när man har vart med alla en hel vecka och lärt känna varandra men men.

Bilderna kanske kommer idag får se om de går att ladda upp. =)


Pusshej<3


Din Åsikt
Postat av: Alexandra

Saknar dig och alla andra <3. Tack för låten förretsen ;)

2009-07-01 @ 15:29:51
URL: http://shannisen.blogg.se/
Postat av: Pia

vi hade det bäst :) <3

2009-07-02 @ 10:30:16
URL: http://allaslillapiia.webblogg.se/

Tack för alla kommentarer! :)

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Vad har du för blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0