Tårta tårta!

Jag ramla ju av här om dan, och när man ramlar av så ska man bjuda på tårta.
Så i morgon så ska jag bjuda på tårta  =P
Jag tänkte göra denna tårta för den såg riktigt god ut. =) Elr vad tycker ni?


Recept

Marängtårta med mjölkchokladtryffel, hallongrädde och färska jordgubbar

Buffé nr 6 2009, sid 21

Ingredienser
Portioner: ger 8-10 bitar

2 färdiga marängbottnar
150 g mjölkchoklad
1 1/4 + 3 dl vispgrädde
250 g frysta, tinade hallon eller 5 dl färska

GARNERING
1/2 liter jordgubbar
2 dl färska hallon 

Tillagningstid: Max 20 min
Svårighetsgrad: Medel

Gör så här
1. Hacka chokladen fint och lägg i en bunke. Koka upp 1 1/4 dl grädde och häll över chokladen, låt stå ca 5 minuter.
2. Vispa eller mixa chokladtryffeln slät. Låt stå kallt i 3-4 timmar. Vispa 3 dl grädde lätt. Blanda försiktigt ner hallonen i grädden.
3. Häll eller bre ut chokladtryffeln i ett jämnt lager på ena marängbottnen. Fördela 2/3 av hallongrädden på chokladtryffeln. Lägg på den andra marängbottnen och fördela resten av hallongrädden i ett jämnt lager ovanpå.
4. Toppa tårtan med jordgubbar och hallon.

Marängtårta med mjölkchokladtryffel, hallongrädde och färska jordgubbar


Din Åsikt
Postat av: lina

sv: okej vad bra <3

trevlig sommar <3

2009-06-13 @ 20:40:38
URL: http://linakrogstad.blogg.se/

Tack för alla kommentarer! :)

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Vad har du för blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0