Banankaka...

Jag sa ju att jag skulle lägga ut receptet på banankakan som jag och Nelly gjorde i lördags. Så här kommer det!



Banankaka

2 ägg
1 1/2 kkp socker
1 hg margarin
2 1/2 kkp vetemjöl
1 1/2 tsk bakpulver
1 tsk bikarbonat
2 tsk vaniljsocker
1-3 bananer
3/4 mjölk

Gör så här:                                                      
                                                           200 grader. 40-50 minuter kolla kakan lite då och då.

Ägg och socker ska vispas pösigt. Margarinet smältes.
Vetemjöl, bakpulver, bikarbonat och vaniljsocker ska blandas.
Mosa bananerna och tillsätt i äggblandingen. Blanda i mjölet omväxlande
med det smälta margarinet i äggblandningen. Häll sist i mjölken. 
Häll smeten i en smord och bröad form.  





Asså jag blir galen! Det går inte att ladda upp bilder för mej.. :O Jag som skulle ladda upp bilder sen i söndags när Rebecka tog kort när jag hoppa med Idde men nej nej de funka inte. Och inte nu heller funkar det. Jag blir tokig!
Aja jag går och lägger mej nu vi hörs i morgon! =)

Godnatt
PussPuss<3

Din Åsikt

Tack för alla kommentarer! :)

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Vad har du för blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0