Biskvier



Här kommer receptet på biskvierna

Citronbiskvier
Blir ca: 30 små stycken biskvier

Mandelbottnarna:

1 1/2 dl (100 g) sötmandel
1 1/2 dl socker
1-2 äggvitor

eller

150 g mandelmassa
1/2 äggvita

Fyllning:

2 dl Mársankräm
150 g smör eller margarin
1 msk vaniljsocker
2 msk florsocker
citronsaft från en halv citron (ta lite i taget och sen smaka av vart efter)

Granering:

200 g blockchoklad
25 g kokosfett eller 1 msk olja

Gör så här:

1. Smörj en plåt eller klä den med bakplåstpapper
2. Skålla, skala och mal mandeln. Blanda den med sockret.
3. Vispa vitorna lätt. Vänd ner dem i mandelblandningen. Eller rör riven mandelmassa smidigt med äggvita.
4. Klicka eller bred ut smeten till små runda kakor. Grädda dem mitt i ugnen ca 8 min.
5. Ta ut och lossa kakorna medan de är varma. Låt dem kallna.
6. Rör matfettet mjukt och smidigt.
7. Tillsätt lite i taget av mársankrämen. Blanda i vanilj- och florsocker, häll i citronsaften lite i taget och smaka efter.
8. Rör tills smörkrämen blivit smidig.
9. Bred citronsmörkrämen lite toppigt på undersidan av mandelkakorna. Ställ dem kallt.
10. Smällt blockchokladen med fettet, låt det kalla lite.
11. Doppa den toppiga sidan av kakorna i chokladen  eller pensla på den. Låt stå kallt.

Lycka till ♥

Din Åsikt
Postat av: louise

åååh jag vill ha :D

2010-04-07 @ 07:19:08
URL: http://louisebj.blogg.se/

Tack för alla kommentarer! :)

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Vad har du för blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0