En tröja som är ett minne för livet ♥





Den här tröjan är verkligen ett minne för livet, för mej iaf (a)

Jag var med i en kör för något år sen och min körlärare Karin hennes bror hade träffat en kvinna (Susan) som kom från USA och han flyttade dit till henne för många år sedan. Men Susan hans fru dårå hon hade (har) en ungdoms stråkorkester. Och dom brukade varje år resa någonstans med orkestern. Och då fick min körlärare Karin en jätte rolig idee om att vi skulle göra ett "utbytte" med dom. Först skulle dom komma hit till Sverige och vi skulle spela och sjunga och göra konserter tillsammans sen skulle vi åka till dom och spela och sjunga och göra konserter.
När dom kom hit hade vi hur roligt som helst tillsammans allt vart jätte lyckat! Vi fick även alla nya vänner vilket var hur roligt som helst :)
Sen innan vi skulle åka dit börja vi samla in pengar på olika sätt, vi sökte stependium och ja vad gjorde vi mer haha kommer faktiskt inte ihåg :P haha. Men iaf när vi var där hade dom ordnat boende till oss. Vi fick bo hos olika familjer som hade ungdommar som var med i stråkorkesten. Det var verkligen jätte kul att få se hur dom bodde och hur dom levde. Alla familjer nästan (tror jag) bodde i Ridgefield där vi höll till på dagarna. Fast vår familj som vi bodde hos bodde precis innanför gränsen till New York. Så vi bodde i New York hela tiden ;) Coolt juh :P haha
Men iaf på dagarna sjöng och spela vi tillsammans och hade konserter. Vi hade jätte kul! En kväll anordnades ett poolparty också, hur kul som helst! Juste, en dag så fick vi följa med till deras skolor, dom hade fått gjort de här också när dom var i Sverige :P Haha men iaf det var lite kul jag och en tjej som heter Ida vi följde med två tjejer som hete Madie och Madie (stavning?) haha vi kalla dom Madie 1 och Madie 2 eftersom båda hete Madie men skit samma. Dom två gick i en skola som det bara var dom från orkestern som gick i. Så de var bara jag och Ida som var dom enda svenskarna där. Och Madie 1 och Madie 2 hade sagt till alla deras kompisar och så att vi skulle komma. Så när man gick in i korridoren så kom typ alla fram till en bah: ååh du kommer från Sverige och typ blablabla. Haha sen skulle dom också fråga hur man sa vissa saker på svenska osv. Haha lite kul faktiskt. Juste! Jag fick vara med på en lektion på kinesiska, verkligen skit kul! Haha vet ni vad dom gjorde, dom ställde sej upp och börja sjunga en välkomstsång till mej, haha sjuuukt pinsamt!

Kommer inte riktigt ihåg hur många dagar vi var där. Men i slutet av dagarna så sa vi hejdå till alla och sen åkte vi till New York. Där bodde vi på hotell i 3 dagar. När vi var där så gick bla på The Lion King och sen shoppade vi lite och ja gjorde massa andra saker ;P

Här har jag 3 stycken klädesplagg som jag köpte när jag var i New York som jag har kvar än ;P
Haha hitta dom när jag rensa liite av garderoben idag *thihi*

Ett par jätte söta korta short. Dom är köpta på forever 21 :)




Och självklart så köpte man ju en I ♥ NY t-shirt. Kommer ej ihåg vad
affären hete där jag köpte den här. Man va fan man kan ju köpa den överallt ;)





Och till sist ett gulligt långt linne, ska dock ge bort de tror jag för kan inte ha de
längre ser ut som en mupp i de ^^
Det här linnet är köpt på forever 21 :)



Haha sådär, det blev ett riktigt långt inlägg de här men va fan skit samma ;)

Puss på er! ♥

Din Åsikt

Tack för alla kommentarer! :)

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Vad har du för blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0