Cupcakes ♥




Här har ni cupcakesen som jag bjöd Emelie på idag hon tyckte att dom var goda så de var ju bra :)
Själv blev jag lite onöjd med cupcakesen, nutellan var liksom på botten av muffinsen, ska nog testa nästa gång att röra ihop nutellan med smeten när den är i bunken ist för att ta i en klick när man lagt upp dom i formarna. Fatta ni?
Men iaf här har ni receptet som jag använde mej av:

Blir ca 12 medelstora cupcakes:

100 g smör
2 dl socker
2 ägg
3 dl mjöl
2 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
1½ dl turkisk yughurt
nutella

Vispa smör och socker mjukt med elvispen, ha i äggen, ett i taget. Blanda mjöl, bakpulver och vaniljsocker, rör ned det i äggsmeten. Tillsätt youghurten. Klicka ut smeten i formar, blanda ut ca 1 tsk nutella i varje muffin. Grädda i 200 grader i 15-20 minuter

Sen använde jag den här frostingen:

100 g mjukt smör
3/4- 1 pkt florsocker
3 msk mjölk
1½ msk vaniljsocker

Vispa smöret mjukt och klumpfritt med elvispen, tillsätt florsockret. Lite i taget medans du vispar på låg fart. Rör sedan i mjölken och vaniljsocker. Fortsätt sedan att vispa på medelfart i några minuter så krämen tjoknar till sig ordentligt. Den skall vara riktigt fast i konsistensen.
Nu är den klar att spritsa på dina cupcakes!

Lycka till ♥

Din Åsikt

Tack för alla kommentarer! :)

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Vad har du för blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0